SpoedieZ

SpoedieZ

donderdag 10 maart 2011

Klaar of niet?


Hoewel er boven in ons nieuwe huis ALLES nog een likje verf, nieuwe vloeren en raambekleding nodig heeft, ben ik beneden in de huiskamer ook nog steeds niet klaar... met SCHUIVEN. 
Liet ik gisteren nog een plaatje zien van de bank met een klein kastje er achter, vandaag kan ik er één laten zien met een gekantelde boekenkast. 
Het is nu een stuk drukker in die hoek, maar 'k vind dat eigenlijk gezelliger.
Normaal gesproken hoort deze kast op pootjes te staan zodat ie wel 2 meter hoog is. Maar na 10 jaar is het wel eens leuk om de kast een andere uitstraling te geven. Deurtjes er uit, even kantelen en hop... het is een  dressoir. Alsof we een nieuwe kast in huis gehaald hebben!


Ook is er okergeel aan de kussenverzameling toegevoegd, vanwege de nieuwe lamp. Het stofje komt van dezelfde winkel als de lamp en kon dus ook voor een prikkie mee. De winkel zit nl. midden in een verbouwing, dus is het mogelijk flink te onderhandelen met de eigenaar. Ik zou zeggen: Op naar de leukste straat van Groningen en sla je slag!


Er moest natuurlijk weer een nieuw stilleven op de boekenkast/dressoir komen. Heb de Chinese vaas (kerstkadootje van onze vaste Chinees) er op gezet, samen met een oud fotootje van m'n meissie, een grappige creatie van klei, die ze ooit op school maakte, en natuurlijk (een deel van) mijn Hello Kitty poppetjes.




8 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit hoor! Goed idee om je oude kast zo te vernieuwen en zolang je boeken maar op kleur staan is 't niks nie rommelig ;-) (heb ik zelf ook gedaan :)) Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal leuk Soraya! De vloer vind ik trouwens ook erg leuk! Heb je hem gelakt? In mijn eerste flatje had ik ook zo'n vloer!

    Groetjes! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  3. staat leuk zo de kast. Ik moet maar weer eens naar de stad want ik ken dit leuke winkeltje nog niet, veel te lang niet in Groningen geweest..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk idee van die boekenkast!
    Mijn vriend heeft dezelfde lamp gekocht als jullie, en hij is ook nog op zoek naar een boekenrek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, wat grappig, straks heeft hij hetzelfde interieur :D

    Hey Ilona, ja, de vloer is gelakt met whitewash. Lekker gek he, zo'n vloer. En ideaal: je ziet er geen stof of viezigheid op ;)Wát een rust voor mij hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi huisje zo, die gekantelde kast kan prima! Gave salontafel ook zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In ons vorige huisje hadden we ook zo'n vloer! En die kast op z'n kant is erg leuk. Wat het rustiger maakt is dat je nu niks op ooghoogte hebt. Goede keus!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...